بیش از 6 میلیارد و 700 میلیون کیلووات ساعت انرژی الکتریکی در 6 ماهه نخست امسال از سوی واحدهای نیروگاه شهید رجایی قزوین، تولید و به شبکه سراسری تحویل شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، ابوالفضل موتابها مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی در تشریح این خبر اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه، 6 میلیارد و 748 میلیون و 817 هزار کیلووات ساعت انرژی الکتریکی خالص در واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

موتابها تصریح کرد: از این میزان انرژی تولیدی، 3 میلیارد و 77 میلیون و 960 هزار کیلووات ساعت انرژی در واحدها 9 گانه نیروگاه سیکل ترکیبی و 3 میلیارد و 670 میلیون و 857 هزار کیلووات ساعت انرژی در چهار واحد 250 مگاواتی نیروگاه بخار تولید شده است.

موتابها در ادامه بیان داشت: این در حالی است که در 6 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، میزان تولید انرژی خالص در این نیروگاه به میزان یک و هفت درصد رشد داشته است.

نیروگاه شهید رجایی متشکل از سیزده واحد بخاری و سیکل ترکیبی است که در مجموع، سالانه با تولید بیش از 12 میلیارد کیلووات ساعت انرژی، برق سه ونیم دهم درصد از کل کشور را تامین می کند.