نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: خداوند در آیه ۲۷ سوره اسراء به صراحت فرموده است که اسراف‌گران همدستان شیطان هستند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از مدیران صنعت آب وبرق استان قزوین که به مناسبت گرامیداشت هفته صرفه جویی برگزار شد اظهار کرد: ما کمبود منابع داریم، هر چقدر در منابع دستمان خالی باشد، باید مدیریت هنرمان افزایش پیدا کند، یعنی باید افزایش هنر مدیریت را در شرایط کمبود منابع داشته باشیم، هر چه داشته‌های ما کمتر شد باید با هنر مدیریت آن کمبودها، آسیب‌ها و ضررها از میان برداشته شود.

️امام جمعه قزوین بر ضرورت پرهیز از اسراف تأکید کرد و با بیان اینکه اسراف؛ منکری که نتیجه‌اش برادری با شیطان است، یادآور شد: خداوند در آیه 27 سوره اسراء به صراحت می‌فرماید “بی‌تردید اسراف‌کنندگان و ولخرجان، برادران شیاطین‌اند، و شیطان همواره نسبت به پروردگارش بسیار ناسپاس است)، خداوند در این آیه می‌فرماید آن‌هایی که بریز و بپاش می‌کنند برادران شیطان هستند، خدا هیچ وقت برکتش را متوجه شیطان نمی‌کند.

️نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید در زمین فساد نکنید، در سوره اعراف آمده موسی (ع) به برادرش هارون گفت تو جانشینم در میان قوم من باش و کار آن‌ها را اصلاح کن؛ شما مسئولین آب و برق سرمایه‌های اجتماعی هستید، گویا رهبر معظم انقلاب یا مسئولان بالادستی با ادبیات موسایی به شما می‌گویند شما هارون ما هستید، امور را در استان خود اصلاح کنید، اگر یک نفر با پارتی‌بازی خواست برداشت بیشتری از آب داشته باشد یا خارج از حقش بخواهد برق بیشتری مصرف کند، به او اجازه ندهید، اگر شما اجازه دادید یعنی به فساد کمک کرده‌اید.

ابوالفضل موتابها مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی نیز در سخنانی از تولید 92 درصد برق کشور از سوی نیروگاه های حرارتی خبر داد و افزود: افزایش ظرفیت تولید برق در کشور به میزان 7054مگاوات طی دو سال گذشته موجب شد تا ناترازی تولید و مصرف برق به میزان پنج هزار مگاوات کاهش یابد که کار بزرگی است.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی نیز در این دیدار از این نیروگاه به عنوان دومین نیروگاه در تولید برق که نقش موثری در پایداری شبکه سراسری دارد یاد کرد و با بیان این موضوع که برق به سختی و با تلاش شبانه روزی و جهادی کارکنان نیروگاه تولید می شود، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات نیروگاه و برنامه های در دست اقدام برای رفع محدودیت ها و آمادگی واحدها برای پایداری تولید برق به ویژه در زمان پیک تابستان 1402 ارائه نمود .

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی، به تشریح ساختار وعملکرد واحدهای نیروگاه پرداخت و گفت: نیروگاه شهیدرجایی دارای 13واحد بخاری و سیکل ترکیبی و با تولید ۱۲ میلیارد کیلو وات ساعت انرژی در سال بیش از ۳.۵ درصد انرژی الکتریکی کشور را تامین می کند.

موتابها یادآورشد : نیروگاه شهید رجایی در حال حاضر از نیروگاه های شاخص در تولید و بهره وری محسوب می شود به طوریکه پنج سال پیاپی حائز رتبه نخست شده است.

موتابها تصریح کرد: انجام تعمیرات واحد های این نیروگاه نیز همگام با سایر نیروگاه های کشور همه ساله با توجه به کاهش دمای هوا از مهرماه تا اردیبهشت ماه سال بعد صورت می پذیرد.

وی در پایان فرآیند تولید برق را امری دشوار و پرهزینه دانست و اظهار داشت: همه ما باید تلاش نماییم مدیریت مصرف در کشور نهادینه شود تا همه مردم از نعمت روشنایی برخوردار شوند و با آگاهی بخشی به مردم از تریبون های مختلف، فرهنگ سازی در مدیریت مصرف و تلاش برای تولید پایدار، پیک تابستان 1402را هم همانند سال قبل با موفقیت پشت سر بگذاریم.

گفتنی در ادامه این مراسم سایر مدیران صنعت آب و برق استان قزوین نیز به ارائه گزارشاتی از عملکرد موضوعات مرتبط با حوزه های خود پرداختند.

فرهنگ سازی و استفاده صحیح از سرمایه های ملی برق و آب در زندگی، ضمن کمک به تولیدکنندگان، باعث بهره مندی همه مردم از این نعمت می شود.