مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین کارگران را اصلی‌ترین‌ سرمایه‌های کشور دانست و گفت: نیروگاه شهید رجایی قزوین یک واحد تولیدی شاخص و کارآمد محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، عین‌اله‌ کشاورز در مراسم گرامیداشت روز کارگر که ظهر امروز با حضور مدیرعامل و کارکنان نیروگاه شهید رجایی در نمازخانه این شرکت برگزار شد، کارگران را کلیدی‌ترین و اصلی‌ترین سرمایه‌های کشور دانست و گفت: اگرچه صنایع، معادن، انرژی، آب، خاک‌ و.‌‌.. همه سرمایه‌های بی‌بدیل کشور هستند اما اصلی‌ترین سرمایه کشور کارگران هستند که با دستان‌ زحمتکش خود از همه این‌ ظرفیت‌ها معاش کشور را تأمین می‌کنند‌.
وی وجود ۳۰۰ کارگر شهید در استان را نشان غیرتمندی کارگران در همه حوزه‌ها و به‌ویژه حفظ کیان کشور دانست و گفت: کارگران روزی در جبهه‌های جنگ به دفاع از کشور پرداختند‌ و حالا در جبهه اقتصادی پشت سنگر ایستاده‌اند‌.
وی با بیان اینکه نیروگاه شهید رجایی یک واحد تولیدی شاخص است، افزود: عرصه سخت تولید برق یک از مهم‌ترین و حساس‌ترین تولیدهاست و انرژی الکتریکی که در این نیروگاه تولید می‌شود تمامی صنایع را تقویت می‌کند.
کشاورز افزایش ۱/۵درصدی تولید انرژی الکتریکی در سال ۱۴۰۱ توسط این نیروگاه را حاصل تلاش‌های بی‌وقفه مدیران و کارکنان این شرکت خواند و افزود: این افزایش مطلوب می‌تواند چندین کارخانه، شرکت، بیمارستان و… ، را با برق پایدار و مطمئن سرپا نگهدارد.
وی‌ عرصه تولید انرژی را از مهم‌ترین و خاص‌ترین صنایع تولیدی برشمرد و اضافه کرد: برق تولید شده توسط نیروگاه در تقویت زیرساخت‌های تمام صنایع کشور کاربرد دارد و این به آن معناست که کارگران این مجموعه به‌طور غیر مستقیم
در تامین معاش بسیاری از مردم در جای‌جای کشور نقش دارند‌.
وی در ادامه زحمات یکایک کارگران را شایسته قدردانی دانست و خاطرنشان کرد: همه ی ما رشد و اعتلای کشور را مرهون زحمات این قشر معزز هستیم‌.
کارگران دست‌های پاک خدا در زندگی جمعی هستند .
️مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی نیز در این مراسم کارگران را دست‌های پاک خدا در گرداندن زندگی جمعی دانست‌.
ابوالفضل موتابها اظهار داشت: کارگران دست‌های‌ پاک خداوند در گرداندن‌ چرخ‌های زندگی جمعی هستند و موجب می‌شوند تا سفره‌ها‌ روزی خانواده‌ها همیشه گشوده باشد‌.
وی با بیان اینکه امروز ۹۵ درصد قطعات مورد نیاز نیروگاهی خود را در داخل کشور تأمین می‌کنیم، بیان کرد: در ساخت و طراحی قطعات نیروگاهی استفاده شده در مجموعه از توانمندی شرکت‌های داخلی استفاده شده و همین امر نیز گواهی بر سخت‌کوشی کارگران و نیروهای اجرایی کشور است‌.
موتابها‌ با اشاره به جایگاه صنعت برق ایران در جهان، بیان کرد: ایران با تولید بیش از ۳۶۰ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، در رتبه یازدهم جهان قرار دارد و این جایگاه، نشان‌ دهنده توسعه صنعت استراتژیک برق ایران است.
وی ادامه‌ داد: نیروگاه شهید رجایی یکی از نیروگاه‌های مهم ، کلیدی و از مهم‌ترین نیروگاه‌های توليدکننده برق کشور است که بیش از ۳ و نیم درصد برق کل کشور را تأمین می‌کند‌ و به همین میزان در پویایی صنایع کشور دخیل است‌.
وی بازنشستگان را نیروهای ارزشمند و صاحبان تجربه‌های گران‌قیمت دانست و خطاب به همکاران بازنشسته گفت: شما سالها در جایی کار کرده‌اید که در معاش مردم نقش مستقیم داشتید و این حاکی از لطف و نعمت خداست‌.
در پایان مراسم، از کارکنانی که درسال 1401 به کسوت بازنشستگی نائل آمده‌اند و همچنین از کارگران نمونه با اهدای لوح تقدیر و هدیه، تجلیل شد.