در هشتاد و هفتمین روز سال ۱۴۰۲، صدها نفر از نمایندگان گروه‌های مختلف اجتماعی‌ از نیروگاه شهید رجایی قزوین بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، مدیر دفتر هیأت مدیره، مدیرعامل و روابط عمومی این شرکت در تشریح این خبر گفت: در سه ماه نخست سال جاری گروه‌های مختلف جامعه از جمله مسئولان استانی و کشوری، دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب، روحانیون، ائمه جماعات استان و نخبگان از نيروگاه شهید رجایی قزوین بازدید کرده و از نزدیک با فرآیند‌ تولید انرژی الکتریکی آشنا شده‌اند‌.

موسی اصلی‌بیگی هدف از این بازدیدها را اشاعه فرهنگ‌ صحیح‌ مصرف انرژی و نهادینه ساختن مفهوم‌ استفاده بهینه از انرژی الکتریکی دانست و گفت: این بازدیدها‌ به‌منظور آشنایی هموطنان با فرآیند سخت تولید انرژی الکتریکی و با هدف ايجاد پيوندها مبنی بر کمک به بهسازی‌ آينده علمی‌_صنعتی کشور صورت گرفته است‌.

وی تأکید کرد: اما‌ تبدیل شهروندان به سفیران و نمایندگان نیروگاه در این امر‌ و انتقال فرهنگ مصرفِ صحیح به خانه‌ها برای گذر موفق از پیک تابستان 1402، مهم‌ترین و اصلی‌ترین رویکرد و هدف دفتر روابط عمومی این شرکت در بازدیدهای صورت گرفته بوده است‌.

اصلی‌بیگی تصریح کرد: در ابتدای ورود بازدیدکنندگان با دریافت محتوای ویدیویی با مجموعه نيروگاه آشنا می‌شوند و در ادامه‌ كليپ‌هايی‌ در خصوص فرآیند کار و به‌منظور افزایش آگاهی‌ بازدید کنندگان، ترويج فرهنگ بهینه مصرف انرژی‌ الکتریکی و همچنین‌ مدیریت صحیح به نمايش گذاشته می شود.

وی بیان کرد: همچنين ارائه‌ توصیه‌های کاربردی در زمینه مدیریت صحیح مصرف انرژی به بازدید کنندگان توسط کارشناسان این دفتر یکی از بخش‌های اصلی در بازدیدهاست‌.

مدیر روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی بیان داشت: در این برنامه‌ها بازدیدکنندگان با حضور در نیروگاه، از اتاق‌های فرمان‌ نیروگاه‌ بخار، نیروگاه سیکل ترکیبی و برج‌های خنک کننده اصلی بازدید کرده و از نزدیک با فرآیند سخت تولید انرژی الکتریکی آشنا می‌شوند.

به گفته اصلی‌بیگی‌ آشنایی با ساختار و عملکرد واحدهای سیزده‌گانه و سهم نیروگاه شهید رجایی در تولید انرژی الکتریکی نیز از موضوعاتی است که برای بازدید کنندگان تشریح می‌شود.

مدیر دفتر هیأت مدیره، مدیرعامل و روابط عمومی مجموعه نیروگاه شهید رجایی در پایان اذعان داشت: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، مدیرکل صداوسیمای استان قزوین به همراه معاونین، خانواده‌ها و فرزندان کارکنان نیروگاه شهیدرجایی، دانشجویان دانشگاه‌های بین‌المللی امام خمینی (ره)، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم و فنون قزوین و همچنین دانش‌آموزان دبیرستان استعدادهای درخشان، دانش‌آموزان مدارس شهرستان آبیک، دانش‌آموزان مدرسه مفید قزوین ، ائمه جماعات استان وسایر از جمله گروه‌هایی هستند که در سه ماه نخست سال جاری از نیروگاه شهید رجایی بازدید به عمل آورده‌اند‌.

گفتنی است: نیروگاه شهید رجایی با ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی و ظرفیت نامی ۲۰۴۲ مگاوات، سالانه ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید می‌کند.