سیستم پایش زیست محیطی نیروگاه شهید رجایی با ابتکار متخصصان این شرکت، بروز رسانی شد.

پنجشنبه 30 بهمن 1399
بازدید: 1071 بار

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، حمید کاتبی رییس گروه ابزاردقیق نیروگاه با اشاره به این فعالیت گفت: در پی ایجاد اشکال در سیستم قدیمی پایش زیست محیطی نیروگاه و عدم دسترسی به قطعات لازم برای تعمیر آن به دلیل اعمال تحریم ها و همچنین به علت عدم پشتیبانی فنی کشور سازنده، گروه ابزاردقیق معاونت مهندسی و برنامه ریزی شرکت، با استفاده از ظرفیت های موجود و با تکیه بر دانش و تخصص خود، اقدام به طراحی و پیکربندی مالتی پلکسر این سیستم نمود.
❇️کاتبی افزود: با این اقدام، علاوه بر پایداری عملکرد سیستم پایش زیست محیطی نیروگاه، صرفه جویی قابل ملاحظه ای هم در هزینه های تعمیرات این سیستم به عمل آمد.
❇️رییس گروه ابزاردقیق نیروگاه شهید رجایی در تشریح اقدامات این گروه در بروزرسانی سیستم پایش آنلاین زیست محیطی نیروگاه بیان داشت: این پروژه با تلاش بهروز قیاسی کارشناس این گروه انجام شد که در ابتدا برای ساخت مالتی پلکسر، ورودی و خروجی های این سیستم مورد مطالعه قرار گرفت و در ادامه، کارت های الکترونیکی مالتی پلکسر مورد بررسی قرار گرفت.
🟢وی ادامه داد: مشخص نمودن لاجیک سیستم و تعیین تمام آلارم های آن، پیاده سازی ورودی – خروجی ها درPLC زیمنس سری 1200 و برنامه نویسی PLC با استفاده از نرم افزار TIA ، اقداماتی بود که از سوی گروه ابزاردقیق معاونت مهندسی و برنامه ریزی شرکت برای بروز رسانی این سیستم انجام شد.
🟢کاتبی در ادامه، ضمن تشکر از امور تعمیرات ابزاردقیق بخار که در نصب تجهیزات و تعویض سیستم قدیمی با سیستم جدید همکاری نمود، اظهار داشت: تعمیر و یا تعویض آسان قطعات و استفاده از سخت افزارهایی که به راحتی قابل تهیه است، از مزیت های مهم سیستم جدید است.
❇️سیستم پایش زیست محیطی، پارامترهای گاز خروجی از دودکش نیروگاه را برای ارسال به سازمان حفاظت محیط زیست به طور لحظه ای اندازه گیری می کند.