مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی گفت: دانشگاه و صنعت همیشه به عنوان رکن اساسی توسعه کشور در کنار هم بوده‌اند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، به منظور تقويت و توسعه همكاري ها میان این شرکت و دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در اجراي طرح هاي پژوهشي، مطالعاتي، توسعه اي، كاربردي، مشاوره اي و آموزشي، مدیرعامل واعضای هیات مدیره نیروگاه شهید رجایی با اعضای هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)دیدارکردند.

ابوالفضل موتابها مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در این جلسه به ظرفیت دانش و تخصص جوانان برای کمک به رفع اشکالات در صنعت اشاره کرد و گفت: معتقدم جوان های خوبی از سوی استادان دانشگاه ها پرورش می یابند و لازم است این جوانان که نگاه نوینی به مسائل دارند، در صنعت حضور یافته و مشکلات را از این زاویه ملاحظه و برطرف نمایند.

موتابها‌ در ادامه با بیان اینکه مرور دستاوردهای صنعت برق کشور در ۴۵ سال گذشته نشان می‌دهد پس از پیروزی انقلاب اهمیت صنعت برق و همچنین ضرورت رشد اقتصادی و خوداتکایی در تأمین نیازمندی‌های داخلی در حوزه نیروگاهی مورد توجه قرار گرفت، تأکید کرد: انقلاب چراغی شد تا کشور بتواند به دانش ساخت داخلی نیروگاه دست پیدا کند و اکنون‌ نمونه‌هایی از آن با تلاش متخصصان داخلی در نصب و راه‌اندازی و تولید قطعات و تجهیزات نیروگاهی درنقاط مختلف کشور در حال انجام است.

وی در خصوص جایگاه ایران در ساخت نیروگاه نیز بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته اکنون ایران اسلامی در شمار ۱۰ کشور سازنده نیروگاه در جهان قرار گرفته و در این زمینه سهم چهار درصدی کل دنیا را به خود اختصاص داده است.

موتابها با اشاره به جایگاه برتر صنعت برق ایران در جهان بیان داشت: ایران با تولید بیش از ۳۶۰ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، در جایگاه یازدهم جهان ایستاده‌ و به لحاظ سهم بازار در ساخت، نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های حرارتی با سهم ۶ درصدی در ردیف ۴ کشور برتر دنیا قرار دارد و همه این افتخارات در دوران ۴۵ سال انقلاب اتفاق افتاده و حاکی از توسعه صنعت استراتژیک برق در ۴ دهه اخیر است.

این مسئول توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر را از دیگر سیاست‌های دولت سیزدهم برشمرد‌ و افزود: در حال حاضر ۱۲۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر داریم و ۱۰ هزار مگاوات افزایش ظرفیت تجدیدپذیرها در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد که تا تابستان سال آینده ۲ الی ۳‌ هزار مگاوات آن وارد مدار خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از تلاش متخصصان نیروگاه در آماده‌سازی واحدهای سیزده‌گانه، گفت: همکاران متخصص ما از ابتدای این فصل از تعمیرات، با انجام فعالیت‌های تعمیراتی باکیفیت، واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی را برای تولید برق پایدار و خدمت‌رسانی به مردم در تأمین برق‌ تابستان ۱۴۰۳ آماده می‌کنند.

در ادامه، اعضای هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، دانشگاه را عرصه تولید دانش معرفی کردند و گفتند: امروزه عرصه تولید دانش و تبدیل آن به ثروت، مورد توجه قرار گرفته است و امروزه دانشگاه، تنها به آموزش اکتفا نمی کند و اعتقاد داریم برای پیشرفت کشور، راهی جز پیوند دانشگاه و صنعت نداریم که در این خصوص باید به جوان ها اعتماد کرد تا در دورانی که تحت تحریم ها قرار داریم، بتوان از ظرفیت خوب این جوانان استفاده کرد.

گفتنی است در پایان، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره نیروگاه از کارگاه های مکانیک، رباتیک، الکتریک و ابزاردقیق دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) بازدید نمودند.