مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین از دانش‌آموزان خواست تا سفیران فرهنگی این مجموعه برای اشاعه‌ فرهنگ‌ صحیح مصرف برق باشند‌.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی؛ ابوالفضل موتابها‌ صبح امروز در جریان بازدید دانش‌آموزان استعدادهای درخشان شهید بابائی‌ از این مجموعه‌ با تأکید بر لزوم مدیریت مصرف برق از دانش‌آموزان خواست تا به‌عنوان سفیران این‌ مجموعه در خانواده‌ها، خانواده‌های خود را‌ به‌منظور‌ عبور موفق از پیک تابستان سال جاری‌ با مقوله مصرف بهينه آشنا کنند‌.
️وی دانش‌آموزان را‌ مدیران بالقوه و آینده سازان جامعه دانست و خطاب به آنها گفت: امیدواریم با توسعه فرهنگ صحیح‌ مصرف بهینه این انرژی حیاتی به کمک‌ شما بتوانیم ناترازی انرژی الکتریکی بین تولید و مصرف را مدیریت کنیم.
موتابها‌ در ادامه دانش‌آموزان را با فرآیند سخت تولید برق در نیروگاه آشنا کرده و با توجه به ضرورت صیانت از محیط زیست و منابع کشور، مدیریت صحیح مصرف انرژی الکتریکی به ویژه در اوقات پیک مصرف روزانه برق را مورد تأکید قرار داد‌.
️وی در این‌ بازدید ساختار و عملکرد واحدهای نیروگاه را برای دانش‌آموزان‌ تشریح و مطرح کرد: نیروگاه شهید رجایی شامل‌ ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی و در مجموع دارای ظرفیت تولید نامی ۲۰۴۲ مگاوات است که اولین واحد آن در سال ۱۳۷۱ و آخرین واحد در سال ۱۳۸۰ به مدار تولید وارد شده است.
️مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی با اشاره به جایگاه صنعت برق ایران در جهان بیان کرد: ایران با تولید بیش از ۳۶۰ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، در رتبه یازدهم جهان قرار دارد و این جایگاه، نشان‌ دهنده توسعه صنعت استراتژیک برق ایران است.
️وی افزود: نیروگاه شهید رجایی یکی از نیروگاه‌های مهم و کلیدی و از مهم‌ترین نیروگاه‌های توليدکننده برق کشور است که بیش از ۳ و نیم درصد برق کل کشور را تأمین می‌کند‌.
️این مسئول اضافه کرد: این مجموعه پس از گذشت نزدیک به ۳ دهه از بهره‌برداری از واحدهای نیروگاه شهید رجایی با تمام توان در تولید برق پایدار، خدمت‌رسان شهروندان گرامی است.
️موتابها‌ افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، ظرفیت تولید برق در کشور، نزدیک به ۱۳ برابر شده که این میزان از رشد، نشان از توسعه همه جانبه در این صنعت دارد.
️وی ادامه داد: با توجه به اهمیت صنعت برق در رشد اقتصادی و ضرورت خوداتکایی در تأمین نیازمندی‌های داخلی در این حوزه، توانسته‌ایم به دانش ساخت نیروگاه دست پیدا کنیم و نمونه‌هایی از این نیروگاه‌ها در نقاط مختلف کشور با کوشش متخصصان داخلی، تولید، نصب و راه‌اندازی شده است.
گفتنی است بازدید کنندگان با حضور‌ در اتاق فرمان، سالن توربین، بویلر و برج خنک کننده نیروگاه بخار، حضور یافته و توضیحات لازم را جهت آشنایی باساختار نیروگاه ازمدیر روابط عمومی و کارشناسان مربوطه دریافت نمودند و همچنین موضوعات مدیریت مصرف در پیک تابستان نیز برای ایشان تشریح شد.