مدیرکل صداو سیمای مرکز قزوین: برق در زندگی هموطنان نقش مهم و اساسی دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهیدرجایی، سعید انبارلویی مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین ظهر امروز با همراهی جمعی از مدیران آن اداره کل ، از نیروگاه شهید رجایی بازدید کردند و با فرآیند تولید برق و فعالیت های مرتبط با آن در این نیروگاه آشنا شدند.
مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین در بازدید از نیروگاه شهید رجایی، ضمن تشکر از تلاش مستمر کارکنان این نیروگاه در تولید برق پایدار و خدمات رسانی به مصرف کنندگان انرژی الکتریکی در کشور، بر ارائه راهکارهای مناسب در خصوص مصرف بهینه انرژی الکتریکی برای گذر موفق از پیک تابستان 1402 تاکید کرد.
مدیرکل صداوسیما تصریح کرد: شاخص شدت مصرف انرژی، از شاخص های سنجش کشورهاست که در ایران، شاخص شدت مصرف انرژی به دلایل مختلف، نسبت به کشورهای پیشرفته، بسیار بالاتر است که متاسفانه در کشور ما به دلیل ارزانی انرژی، شدت مصرف، چند برابر متوسط جهانی است.
انبارلویی بر مصرف بهینه انرژی تاکید داشت و گفت: انرژی الکتریکی با هزینه زیادی تامین می شود. از این روی بر همه ما به عنوان شهروند و مصرف کننده این نوع انرژی، واجب است تا ضمن قدردانی از تلاش گران صنعت تولید برق، الگوی صحیح مصرف را رعایت نماییم.
در ادامه ابوالفضل موتابها مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی نیز بر ضرورت مدیریت صحیح مصرف انرژی تأکید و بیان کرد: وزارت نیرو با تدابیر هوشمندانه خود‌ در راستای مدیریت، تأمین و تولید انرژی الکتریکی توانست کشور را با سربلندی از پیک مصرف تابستان سال‌ ۱۴۰۱ گذر دهد و در این زمینه کارنامه موفقی از خود بر جا بگذارد‌.
موتابها افزود: از هموطنان می‌خواهیم تا نماینده مجموعه نیروگاه در نهادینه‌کردن رعایت ساعات اوج مصرف انرژی الکتریکی باشند تا بتوانیم از پیک مصرف تابستان 1402همانند سال گذشته عبورنماییم‌.
وی بیان داشت: با شروع فصل تابستان و گرما استفاده از تجهیزات سرمایشی، مانند کولرهای آبی، گازی و غیره در منازل، ادارات و شرکت‌ها به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند و همین عامل‌ موجب چالش و فشار مضاعف برق در شبکه سراسری می شود.
وی در ادامه به تشریح طرح بسته تشویقی مشترکان خانگی برای عبور از تابستان سال جاری اشاره کرد و گفت: قیمت‌های ناشی از کاهش مصرف بسیار جذاب خواهد بود به گونه‌ای که مشترکان به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف برق می‌توانند 2 هزار تومان پاداش مدیریت مصرف دریافت کنند.
ابوالفضل موتابها تصریح کرد: تصورمان این است که در مناطق گرمسیرآن دسته از مشترکانی که 3 تا 4 کولر گازی دارند با خاموش کردن یک دستگاه کولر و با تنظیم درجه روی 25 می‌توانند از پاداش مدیریت مصرف خوبی برخوردار شوند و آن دسته از مشترکانی هم که در مناطق عادی همانند قزوین، زنجان، کرج وسایر استان ها که درصدی زیادی از کشور را شامل می‌شوند و از کولرآبی استفاده می‌کنند با تنظیم درجه کولرها روی دور کند، می‌توانند تا 50 درصد مصرف برق را کاهش دهند.
وی در ادامه با اشاره به آمادگی نیروگاه شهید رجایی همراه با نیروگاه های حرارتی کشور برای تولید در پیک مصرف تابستان بیان داشت: در نیروگاه شهید رجایی هرساله با انجام 17 برنامه تعمیرات در واحدهای سیزده گانه آن، این نیروگاه آمادگی لازم را برای تولید انرژی الکتریکی به ویژه در ماه های گرم سال به دست می آورد که هم اکنون 97درصد فعالیت های تعمیراتی به پایان رسیده و تعمیرات باقی مانده نیز با شروع فصل گرما تا پایان اردیبهشت ماه به پایان می رسد و با تمام توان به تولید برق می پردازیم.