کلاس درس اخلاق اسلامی با حضور حجت الاسلام روحانی امام جمعه شهرستان آبیک، به‌مدت 10 جلسه، با موضوع «اخلاق » در نمازخانه نیروگاه شهید رجایی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولیدبرق شهیدرجایی کلاس درس اخلاق در قالب دوره 10 روزه با حضور و سخنرانی حجت الاسلام روحانی، امام جمعه شهرستان آبیک، با موضوع «اخلاق» امروز،15مهرماه 1403در نمازخانه نیروگاه بخار با حضور مدیرعامل،مدیران و کارکنان این شرکت برگزار شد.

حجت الاسلام روحانی در این جلسه، با اشاره به آیه 53 سوره شورا، اظهار کرد: عبارت «اُصِراطِ اللَّهِ الَّذِي لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ أَلا إِلَى اللَّهِ تَصِيرُ الْأُمُورُ »راه خداوندى كه آنچه در آسمان‌ها و زمين است براى اوست. بدانيد كه همه امور به سوى خدا باز مى‌گردد.در واقع بیانگر آن است که زندگی ما به سوی خداست و مشابه همین آیه سوره شورا خداوند در آیه42سوره نجم میفرماید: وَ أَنَّ إِلى‌ رَبِّكَ الْمُنْتَهى‌ وَ أَنَّهُ هُوَ أَضْحَكَ وَ أَبْكى‌ وَ أَنَّهُ هُوَ أَماتَ وَ أَحْيا و پايان و بازگشت همگان به سوى پروردگار توست. و اوست كه به خنداند و بگرياند. و اوست كه به ميراند و زنده كند.

وی با بیان این مطلب که کتاب قرآن دارای برهانی الهی، روشنگر و تبیین‌کننده تمامی امور و همچنین بیانگر چگونه رفتار نمودن ما است، گفت:الَّذِينَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ‌ (صابران) كسانى هستند كه هرگاه مصيبتى به آنها رسد، مى‌گويند: ما از آنِ خدا هستيم و به سوى او باز مى‌گرديم.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به فضایل سوره حمد و قرائت آن در نمازهای یومیه اشاره کرد و افزود: قرائت سوره حمد در نمازهای یومیه واجب است ولی به جای سوره توحید امکان قرائت آیه های دیگر هم ممکن است.

گفتنی است کلاس درس اخلاق اسلامی با موضوع معصوم شناسی و محوریت زندگانی امامان (به مدت 10جلسه) با تدریس حجت الاسلام روحانی (امام جمعه شهرستان آبیک)در محل نمازخانه نیروگاه بخار برگزار می شود.