Header

آدرس نیروگاه شهید رجایی

نیروگاه شهید رجایی کیلومتر 25 اتوبان قزوین تهران

شماره تماس

028-32849211-12

آدرس ایمیل

RJ@RPGM.ir

سوالات متداول

به طور کلی می توان گفت برای تولید برق آب طی فرآیند احتراق به بخار تبدیل می شود و بخار برای به چرخش درآمدن توربین و ژنراتور مورد استفاده قرار می گیرد و …

برای استخدام در نیروگاه باید از طریق آگهی های استخدام که از سوی وزارت نیرو منتشر می شود اقدام نمایید. 

بازدید برای اقشار مختلف اعم از دانش آموزان، دانشجویان، بسیجیان، کارکنان ادارات و سازمانها، مقامات استانی و کشوری امکان پذیر است و در صورت تمایل به بازدید از نیروگاه می توانید از طریق موارد ذکر شده از نیروگاه بازدید نمایید.

با توجه به گسترده بودن بخش های نیروگاه و نیاز به تخصص های مختلف در قسمت های مختلف، رشته های تحصیلی زیادی امکان شروع به کار در نیروگاه را دارا هستند. 

برخی از رشته های مورد نیاز:

  • برق 
  • الکترونیک
  • برق قدرت
  • مکانیک
  • سیالات
  • صنایع
  • شیمی
  • و ….

نیروگاه بخار از 4 واحد بخاری ولی نیروگاه سیکل ترکیبی از 6 واحد گازی و 3 واحد بخاری تشکیل شده است.

به طور خلاصه، فرکانس را می‌توان تعداد تکرار یک واقعه در واحد زمان تعریف کرد. این تعریف که به فرکانسِ زمانی نیز موسوم است، به تقابل دو فرکانسِ زاویه‌ای و فرکانسِ فضایی تاکید دارد. در ادامه به معرفی دو فرکانس‌ِ زاویه‌ای و فضایی نیز خواهیم پرداخت.

نیروگاه شهید رجایی با دارا بودن واحدهای سیزده گانه با قدرت اسمی 2042 مگاوات بیش از 3/5 درصد از برق مورد نیاز کشور را تأمین می کند. 

​مناقصه و مزایده های شرکت هم در وبسایت شرکت از طریق منوی سامانه استعلام/ مناقصات و مزایدات در دسترس می باشد و همینطور از طریق چاپ در روزنامه های کثیرالانتشار اطلاع رسانی می شود.

فاز اول نیروگاه بخار دارای 4 واحد 250 مگاواتی است که نخستین واحد آن در آبانماه 1371 مورد بهره برداری قرار گرفت و واحدهای بعدی هر کدام به فاصله تقریبی شش ماه در مدار قرار گرفتند. 

فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی نیز شامل شش واحد گازی 123/4 مگاواتی است که حد فاصل مرداد ماه 1373 تا تیر ماه 1374 راه اندازی شدند و فاز دوم شامل سه واحد بخاری 100/6 مگاواتی در فاصله زمانی خرداد تا بهمن 1380 به شبکه سراسری متصل گردید.

سوخت اصلی مصرفی در واحدهای نیروگاه بخار و سیکل ترکیبی گاز طبیعی می باشد که از طریق ایستگاه محلی شرکت گاز تأمین می شود.   

بله، برای گذراندن کارآموزی در نیروگاه شهید رجایی امکان پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر با گروه آموزش نیروگاه تماس حاصل نمایید.