در دیدار مدیران صنعت آب و برق استان قزوین با مدیر کل جدید بازرسی این استان بر ضرورت ارتقای همکاری های بین شرکت های خدمات رسان و اداره کل بازرسی استان برای مقابله با کمبود آب و برق تاکید و راهکارهای آن مورد تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی، مدیر کل بازرسی استان قزوین در این دیدار ضمن تقدیر از عملکرد مدیران و کارکنان صنعت آب و برق گفت: حوزه نیرو و تامین آب و برق مورد نیاز مردم بسیار حیاتی است و همه باید کمک کنیم تا مشکلات خدمات رسانی به مردم برطرف شود.

ابوالفضل خمسه، بازچرخانی پساب جهت کاربرد در صنعت، استفاده از توان شرکت های دانش بنیان، مدیریت منابع، ظرفیت افزایی و سرمایه گذاری داخلی را از راهکارهایی دانست که می تواند در صنعت آب و برق استان قزوین مورد توجه قرار گیرد.

وی بر ضرورت مدیریت مصرف آب و برق تاکید کرد و ادامه داد: با مصرف بهینه می توانیم ضمن انجام امور جاری، برنامه ریزی مناسبی برای آینده نیز داشته باشیم.

وی در پایان ، تولید ایده و فکر برای انجام حرکت های جهادی مورد نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در صنعت آب و فاضلاب را به عنوان کلید توسعه استان و کشور در این بخش برشمرد.

در ابتدای این نشست رییس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان قزوین ضمن ارائه گزارشی از سیمای صنعت آب و برق استان گفت: استان قزوین در سال گذشته نیز برای چهارمین سال پیاپی جز استان های کم بارش کشور بوده و با توجه به اینکه اکثر منابع آبی استان زیر زمینی بوده این کمبود ها محسوس و تمامی تلاش مجموعه صنعت آب استان در راستای کاهش مشکلات و اثرات این پدیده طبیعی در مناطق مختلف استان بوده است.

داراب بیرنوندی همچنین مساله مدیریت مصرف آب و برق را یک گفتمان و دغدغه ملی دانست و بر عزم و عمل همه ی مردم و مسئولین برای حل آن تاکید کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین نیز به روند احداث سدهای استان اشاره و تصریح کرد: وقوع خشکسالی چهارساله در استان قزوین بی سابقه بوده و برای مقابله با آن اجرای کامل پروژه ها و انتقال آب از سدهای طالقان، نهب و بالاخانلو برای شرب و کشاورزی مهم است.

منصور ستوده مساله کم آب شدن دشت قزوین را نیز چالشی مهم برشمرد که بر اساس آن سطح آب زیر زمینی در این دشت هم اکنون به ده میلیارد مترمکعب رسیده و لازم است با اقدام سریع و موثر این سفره ارزشمند را حفظ و احیا کنیم.

مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی قزوین نیز در سخنانی گفت: این مجموعه سومین نیروگاه بزرگ و دومین تولید کننده انرژی برق در کشور است که سه و نیم درصد از نیاز کشور را تامین می کند و راندمان آن با توجه به اجرای برنامه های عملیاتی و تعمیراتی در بالاترین سطح ممکن است.

ابوالفضل موتابها در همین رابطه افزود: با اجرای برنامه عملیاتی تعمیراتی سالیانه و اضطراری توانستیم پیک مصرفی تابستان سال جاری را که همراه با اوج مصرف است تاکنون بدون بحران طی نماییم.

محمدرضا کاوئی دیلمی، مدیر برق انتقال برق قزوین نیز از سرقت کابل و فلزات دکل های انتقال برق به عنوان چالش های حوزه متبوع خود یاد کرد.

اسحاق صباغیان، مدیرعامل شرکت تولید برق نیروگاه شهید رجایی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از حوزه کاری خود از برنامه در حال اجرای این حوزه برای تعادل بخشی به تولید و مصرف انرژی برق در سطح استان پرداخت.