🔷️ساخت دستگاه تصفیه روغن واحدهای گازی در نیروگاه شهید رجایی قزوین

دو‌شنبه 10 مرداد 1401
بازدید: 241 بار

متخصصان نیروگاه شهید رجایی با هدف بهبود وضعیت روغن واحدهای گازی، اقدام به طراحی و ساخت دستگاه تصفیه روغن نمودند.

✍️به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، بهمن غنوی معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی در خصوص ساخت یک دستگاه تصفیه روغن در این نیروگاه گفت: به منظور بهبود شرایط روغن در واحدهای گازی، کارکنان امور تعمیرات مکانیک نیروگاه سیکل ترکیبی با بهره گیری از دانش و تخصص خود و استفاده از ظرفیت ها و امکانات داخلی، نسبت به طراحی و ساخت یک دستگاه تصفیه روغن«Oil Purifier» اقدام نمودند.
♦️غنوی افزود: با توجه به گزارش های دریافتی از وضعیت روغن واحدهای گازی و ضرورت حفظ کیفیت این روغن در طول زمان بهره برداری از واحدها، طراحی و ساخت دستگاه تصفیه روغن در دستور کار قرار گرفت که در ادامه، متخصصان تعمیرات مکانیک این نیروگاه پس از انجام مطالعات لازم و بررسی امکانات موجود، یک دستگاه تصفیه روغن را طراحی کرده و در کارگاه این نیروگاه با حداقل هزینه، ساخته و تحویل حوزه بهره برداری نمودند.
🔷️معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی در ادامه اظهار داشت: تمامی مراحل طراحی قطعات، تراش کاری، جوش کاری و مونتاژ قطعه های این دستگاه، با استفاده از ظرفیت های موجود در کارگاه نیروگاه سیکل ترکیبی و از سوی متخصصان این نیروگاه انجام شد که پس از ساخت و اجرای تست های لازم، دستگاه تصفیه با نصب بر روی تانک اصلی روغن واحد گازی شماره 2 و برای تصفیه دایمی روغن، در اختیار امور بهره برداری قرار گرفت.
🔷️گفتنی است فعالیت های ساخت داخل نیروگاه شهید رجایی، مبتنی بر رویکرد درون زایی و با هدف کاهش وابستگی به شرکت های خارجی و به منظور کاهش هزینه های جاری انجام می شود.
با طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز واحدهای سیزده گانه با تکیه بر توانمندی های داخل کشور و ممانعت از خرید کالاهای مشابه خارجی، تاکنون معادل میلیون ها ریال صرفه جویی ارزی شده است.