🔵 علی رغم تحریم ها بیش از90 درصد قطعات نیروگاهی در داخل کشور ساخته می شود

چهار‌شنبه 05 مرداد 1401
بازدید: 230 بار

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین: صنعت برق کشور با تکیه بر سیاست های اقتصاد مقاومتی توانسته است بیش از90 درصد قطعات خود را در داخل کشور تولید و تامین نماید.
✍🏻 به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، ابوالفضل موتابها مدیرعامل این شرکت در جلسه ای که با حضور معاون اجتماعی فرهنگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در نیروگاه برگزار شد، به ظرفیت های ساخت داخل اشاره کرد و گفت علی رغم اعمال تحریم ها از سوی برخی کشورها، توانسته ایم بیش از 90 درصد تجهیزات و قطعات مورد نیاز خود را در داخل کشور و با بهره مندی از دانش متخصصان داخلی و مشارکت شرکت های دانش بنیان، تامین نماییم، به طوری که تاکنون بیش از 5 هزار قطعه مکانیکی از سوی متخصصان این نیروگاه طراحی و یا با نظارت و مدیریت آن ها ساخته شده است.
🟢 مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی افزود: این نیروگاه به عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، با تولید 12 میلیارد کیلووات ساعت انرژی خالص، برق مورد نیاز 5/3 درصد از نیاز مصرف کشور را تامین می نماید و این درحالی است که پس از 3 دهه از آغاز فعالیت آن، همچنان به مانند روز اول و با همان توان اولیه، سهم تعریف شده خود را تولید می کند.
موتابها ادامه داد: در واقع آمادگی این نیروگاه، مرهون تلاش تمام مدیران، کارشناسان و تکنسین هایی است که با تمام ظرفیت تخصصی و دانش خود، واحدهای سیزده گانه بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه را به مانند روز اول، آماده تولید برق نگاه داشته اند. تلاشی که نتیجه آن، کسب عناوین برتر، بین نیروگاه های کشور در 3 دهه گذشته است؛ چنان که در سال های 1396 تا 1399، 4 سال پیاپی، عنوان نخست ارزیابی عملکرد بین نیروگاه های حرارتی را از وزارت نیرو دریافت کرده است.
❇️ مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی اظهار داشت: این نیروگاه علاوه بر کسب عناوین مرتبط با حوزه تولید برق و آمادگی واحدهای آن، در حوزه فرهنگ نیز خوش درخشیده و با برنامه ریزی های منسجم و تلاش خودجوش کارکنان، همواره در صدر نتایج ارزیابی های فرهنگی وزارت نیرو قرار دارد به طوری که امور فرهنگی شرکت با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، اجرای مسابقات فرهنگی، دعوت از خانواده ها برای بازدید از نیروگاه با هدف ایجاد همدلی و انسجام برای توجه بیشتر به تولید برق و آشنایی ایشان با فرآیند سخت تولید انرژی الکتریکی و … اهتمام ویژه ای نسبت به موضوع فرهنگ سازی به ویژه در میان اعضای خانواده کارکنان داشته است.
🟣 در ادامه، محمد چکشیان معاون اجتماعی فرهنگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در افزایش بهره وری در کار بیان داشت: مهم ترین عامل بهره وری و رشد هر مجموعه ای، نیروی انسانی آن است که توجه به نشاط، ورزش، آموزش و … و نگاه ویژه به جنبه ها و ابعاد مختلف انسانی و در کل، ضرورت توجه به فرهنگ، موثر در رشد بهره وری آن مجموعه خواهد بود.
❇️ چکشیان افزود: هرگاه به نیروی انسانی سازمان، توجه می شود، نیروی انسانی، خود را اثر بخش در ادامه ماموریت آن سازمان می بیند و انرژی بیشتری در مسیر اهداف سازمانی کسب می کند.
🔵 در ادامه، معاون اجتماعی فرهنگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و همراهان، از مجموعه دفتر فرهنگی، کتابخانه و نمازخانه و مرکز بهداشت کار این شرکت بازدید نمود و سپس با حضور در اتاق فرمان نیروگاه بخار، ضمن آشنایی با فرآیند تولید انرژی الکتریکی در این نیروگاه، از تلاش کارکنان و متخصصان این شرکت در تولید برق پایدار و مطمئن، تقدیر نمود.