مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی گفت: برنامه‌های تعمیراتی این نیروگاه برای عبور از اوج مصرف تابستان تا پایان اردیبهشت به پایان می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، ابوالفضل موتابها مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی در تشریح فعالیت های مربوط به تعمیرات واحدهای نیروگاهی اظهار داشت: برای عبور از اوج مصرف تابستان ۱۰۷ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در دستور کار نیروگاه‌های حرارتی در کل کشور قرار گرفته که این برنامه‌ها از مهر ماه آغاز شده و حدود یک ماه از این تعمیرات باقی مانده است.

موتابها در مصاحبه خبری خبر 20 سیمای مرکز قزوین افزود: تعمیرات واحدهای تمامی نیروگاه های حرارتی از جمله نیروگاه شهید رجایی تا پایان اردیبهشت ماه انجام خواهد شد تا نیروگاه ها آمادگی کامل را برای تولید پایدار انرژی الکتریکی کسب نمایند.

مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی در ادامه بیان داشت: حدود ۹۲ درصد از تولید برق کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود که در سال گذشته عبور موفق از پیک تابستان 1401 با 98 درصد آمادگی نیروگاه های حرارتی رقم خورد و امیداریم با آمادگی کامل نیروگاه ها از پیک تابستان 1402هم با موفقیت عبور نماییم.

وی افزود: نیروگاه شهید رجایی هم ۱۷ برنامه تعمیراتی را آغاز کرده و هم اکنون ۹۰ درصد از آن به اتمام رسیده و تا پایان اردیبهشت انجام می‌شود.

وی یادآور شد: نیروگاه شهید رجایی همگام با تمامی نیروگاه های حرارتی از اول اردیبهشت ماه با حداکثر ظرفیت و توان در خدمت شبکه سراسری تولید برق خواهد بود.

مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی در خصوص انجام تعمیرات واحدهای سیزده گانه این شرکت نیز بیان داشت: در نیروگاه شهید رجایی 95 درصد از تعمیرات واحدهای این نیروگاه از سوی متخصصان داخلی نیروگاه انجام می شود.

نیروگاه شهید رجایی نیز بیش از سه دهه است که به صورت مستمر فعالیت می کند و خوشبختانه پر افتخارترین نیروگاه در کل کشور می باشد که در پنج سال گذشته همواره جزء برترین های نیروگاه های کشور بوده است.