تعمیر و بازسازی تجهیزات نیروگاه شهید رجایی با استفاده از ظرفیت های داخلی

شنبه 22 مرداد 1401
بازدید: 283 بار

🔷️متخصصان الکتریک نیروگاه شهید رجایی، با تکیه بر دانش و تخصص خود، قطعات الکتریکی مورد نیاز واحدهای این نیروگاه را بازسازی و تعمیر می کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، حمیدرضا صفایی زاده مدیر امور تعمیرات الکتریک نیروگاه سیکل ترکیبی در تشریح عملیات بازطراحی و راه اندازی دوباره الکتروفن های ایرکاندیشن سوئیچ گیر ماژول واحد شماره 4 گازی گفت: به دنبال وقوع اشکالات پی در پی در سیستم خنک کاری کمپرسور و اواپراتورهای ایرکاندیشن اتاق فرمان نیروگاه سیکل ترکیبی و احتمال وقوع محدودیت تولید به دلیل عدم خنک کاری مطلوب در مجموعه کلید خروجی ژنراتور و تجهیزات مربوطه، متخصصان این امور اقدام به بازطراحی، بهینه سازی و راه اندازی دوباره این سیستم نمودند.
🔷️صفایی زاده افزود: پس از بررسی های فنی و تشخیص ایرادهای سیستم، بازطراحی فن های خنک کاری سیستم مذکور در دستور کار قرار گرفت که با تغییر طرح الکتروفن های شرح داده شده از «سیلندری» به «اکسیالی» و اصلاح «فلوی» هوای خنک کاری، سیستم موجود، دمونتاژ و جایگزینی با تجهیزات ساخت داخل انجام شد.
🔷️مدیر امور تعمیرات الکتریک نیروگاه سیکل ترکیبی ادامه داد: همچنین مدارهای فرمان و قدرت ایرکاندیشن از سوی متخصصان این امور اصلاح و سیستم خنک کاری بهینه شده ضمن کاهش میزان جریان مصرفی با راندمان بالاتر مورد بهره برداری قرار گرفت.
🔷️وی اظهار داشت: مجموعه ایرکاندیشن سوئیچگیر ماژول هر واحد مجهز به دو الکتروفن می باشد،که با توجه به طول عمر سپری شده و تعمیر و تعویض الکتروفن ها در سالیان اخیر و متفاوت شدن این تجهیز در واحدهای شش گانه گازی، ضمن عدم امکان تامین قطعات یدکی، روند تعمیرات را طولانی و پایداری سیستم را کاهش داده بود که عدم اقدام به موقع برای رفع این نقیصه می توانست تولید واحد را تحت الشعاع قرار دهد.
🔷️با استفاده از ظرفیت دانش و تجربه متخصصان داخلی تاکنون نیازهای نیروگاه به قطعات و تجهیزات واحدها، تامین شده است؛ سیاستی که علاوه بر کمک به پایداری تولید و افزایش باورمندی به توانایی داخلی، موجب کاهش قابل توجه هزینه های تعمیراتی و جاری شده است.