تعمیرات اساسی واحد شماره 6 گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی با بیش از 78 درصد پیشرفت کار به مراحل پایانی نزدیک تر می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، بهمن غنوی معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی درتشریح این خبر گفت: با نزدیک شدن به فصل گرما، فعالیت های تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی، مراحل پایانی را طی می کند تا پس از اتمام تعمیرات، با تمام توان آماده تامین برق پایدار در پیک تابستان باشد.

معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی تصریح کرد : انجام به موقع فعالیت های تعمیراتی به همراه اجرای با کیفیت آن، برای حفظ وآمادگی واحدها، وظیفه کارکنان تعمیرات است که در همین رابطه، متخصصان نیروگاه برای ارتقای سطح آمادگی این واحد، اقدام به دمونتاژ  و سرویس و تست سیستم  ژنراتور و تحریک ژنراتور، انجام تست های الکتریکی و بازدید های فنی ژنراتور ،تست رله های حفاظتی ژنراتور،تست رله های حفاظتی ترانسفورماتور اصلی، تعمیرات اساسی الکترو موتور فن ها و پمپ های 400ولت،  نمودند.

غنوی افزود: ازدیگر فعالیت های حوزه تعمیرات الکتریک و ابزاردقیق  تعمیرات اساسی  استارتر های بریکر های 400ولت و 6/6کیلو ولت وحفاظت های آن، تعمیرات سیستم کنترل اسپیدترونیک، تنظیم و کالیبراسیون نشانده ها، بازدید و تست  سنسورهای اعلان و اطفای حریق تجهیزات واحد و  انجام تست های الکتریکی  و ابزاردقیقی و…، از سوی متخصصان تعمیرات نیروگاه سیکل ترکیبی  صورت پذیرفته است.   

غنوی در ادامه بیان داشت: همچنین در حوزه  مکانیک  نیز دمونتاژ و مونتاژ تجهیزات محفظه احتراق، دمونتاژ  و مونتاژ پوسته توربین وکمپرسور و روتور توربوکمپرسور جهت بازدید دیسکها ، تعویض تای رودها وپره های متحرک کمپرسور  به همراه دمونتاژ و مونتاژ نازل ها بر روی تجهیزات، مونتاژ و دمونتاژ روتور ژنراتور، بازدید و تعمیر سیستم خنک کاری ژنراتور و….،هم از سوی متخصصان تعمیرات مکانیک در این دوره از برنامه های تعمیراتی این واحد انجام شده است.

نیروگاه شهیدرجایی قزوین با چهار واحد بخاری هر یک به ظرفیت 250 مگاوات، 6 واحدگازی هر یک به ظرفیت 123/4 و سه واحد بخارسیکل ترکیبی به ظرفیت 100/6 مگاوات جمعا به ظرفیت 2040 مگاوات،  نقش مهمی در حفظ و پایداری  شبکه سراسری دارد.