واحد شماره یک بخاری نیروگاه شهید رجایی قزوین پس از پایان تعمیرات بازدید دوره ای، دوباره به شبکه سراسری تولید برق کشور پیوست.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، حبیب شریفی مدیر نیروگاه بخار در تشریح خبر بازگشت دوباره واحد شماره یک بخاری به مدار تولید برق گفت: واحد 250 مگاواتی شماره یک بخاری این نیروگاه که از ابتدای فروردین ماه 1402 برای انجام تعمیرات بازدید دوره ای و به منظور بالا بردن سطح آمادگی تولید برق در فصل تابستان از مدار تولید برق خارج شده بود، پس از 25 روز تلاش بی وقفه بدست متخصصان تعمیرات نیروگاه شهید رجایی، دوباره به مدار تولید بازگشت.
شریفی تصریح کرد: در این برنامه تعمیراتی برشکاری و جوشکاری ناحیه های آسیب دیده بدنه ایرهیترها، باکس های سوت بلاورها، چشمی ها، منهول ها در بدنه کوره، ضخامت سنجی و تعویض لوله های معیوب و جداره نازک در ناحیه ری هیت، بازدید از فن ها و الکتروموتورهای 6/6 کیلو ولت، بازدید دوره ای مشعلها، تعمیر اساسی تجهیزات بویلر فید پمپ، بازدید از بسکت های ایر هیتر و…، بخشی از اقداماتی است که از سوی متخصصان امور تعمیرات مکانیک نیروگاه به انجام رسید.
وی در خصوص فعالیت های امور ابزاردقیق در این دوره از تعمیرات بیان داشت: بازدید، تست و تنظیم ترانسمیترهای دبی، کالیبراسیون و تنظیم ترانسمیترهای فشار درام و سطح درام، بازدید و کالیبراسیون آنالایزرهای جدید، فلاشینگ و تنظیم لول سوئیچهای کندانسور، تست سیستم اطفا حریق ترانس ها و…، هم از سوی متخصصان امور تعمیرات ابزاردقیق انجام شده است.
حبیب شریفی بیان داشت: انجام انواع تست ها و بازدیدهای فنی بر روی ژنراتور و سیستم تحریک، بازدید و سرویس بریکر های 6.6 کیلو ولت، تست رله های حفاظتی سوئیچگیر 6/6 کیلو ولت، بازدید از ترمینال باکس و میگر تست الکترو موتورهای 6/6 کیلو ولت، بازدید و سرویس بریکر های 400 ولت و تست کلیه تجهیزات الکتریکی و…، از اقدامات حوزه الکتریک بودکه از سوی متخصصان الکتریک نیروگاه به انجام رسید.
نیروگاه 2042 مگاواتی شهیدرجایی قزوین متشکل از 13 واحد بخاری و گازی با تولید بیش از 12میلیارد کیلووات ساعت انرژی در سال، حدود سه و نیم درصد برق کشور را تامین می کند.