یک دستگاه اره نواری مستعمل در نیروگاه شهید رجایی، با تلاش کارکنان تعمیرات این نیروگاه، به طور کامل تعمیر و بازسازی شد.

ک دستگاه اره نواری مستعمل در نیروگاه شهید رجایی، با تلاش کارکنان تعمیرات این نیروگاه، به طور کامل تعمیر و بازسازی شد.
🎤به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، حمید رضا صفایی زاده مدیر امور تعمیرات الکتریک نیروگاه سیکل ترکیبی، در تشریح خبر بازسازی دستگاه اره نواری گفت: با اعلام وجود یک دستگاه اره نواری متعلق به دوران طرح احداث نیروگاه که به طور کامل در اثر مرور زمان و کارکرد طولانی مدت از بین رفته بود، کارکنان امور تعمیرات الکتریک و کارگاه مکانیک نیروگاه سیکل ترکیبی، اقدام به بازسازی و تعمیرات اساسی آن نمودند.
❇️صفایی زاده افزود: اجرای طرح بازسازی این دستگاه در حالی صورت گرفت که برای انجام تعمیرات آن، مدارک و مستندات فنی این تجهیز وجود نداشت و متخصصان امور الکتریک نیروگاه سیکل ترکیبی با تکیه بر تخصص و تجربه خود و با استفاده از روش مهندسی معکوس توانستند این تجهیز را بازسازی و آماده کار نمایند.
❇️مدیر امور تعمیرات الکتریک نیروگاه سیکل ترکیبی ادامه داد: برای تعمیر اساسی دستگاه اره نواری، در ابتدا نحوه عملکرد این تجهیز و قطعات تابلوی الکتریک آن مورد شناسایی قرار گرفت و در ادامه، قطعات مورد نیاز، درخواست و تامین شد و با تهیه نقشه مدار فرمان و قدرت آن، این دستگاه تعمیر و راه اندازی گردید.
❇️صفایی زاده در تکمیل این خبر گفت: برای انجام این بازسازی به دلیل عدم وجود نقشه و مستندات فنی، 20 مورد اتصال مجهول وجود داشت که یک به یک از سوی متخصصان این امور رفع شد.
❇️تعمیر کامل سیستم هیدرولیک، سرویس کاری کامل پمپ های دستگاه و تعمیر کامل «فک»های آن، از مهم ترین اقدامات مکانیکی بود که از سوی متخصصان کارگاه امور تعمیرات مکانیک سیکل ترکیبی انجام شد.
❇️انجام تعمیرات اساسی این دستگاه در داخل شرکت، علاوه بر افزایش توانمندی و باورمندی کارکنان نیروگاه، صرفه جویی ریالی قابل ملاحظه ای هم به دنبال داشته است.